Śpiące Królewny 2: Na ratunek! to druga część fantastycznej gry, w której podczas doskonałej zabawy będziemy również ćwiczyć matematykę.

Śpiące Królewny 2: Na Ratunek

By | 11:00 Napisz komentarz
Śpiące Królewny 2: Na ratunek! to druga część fantastycznej gry, w której podczas doskonałej zabawy będziemy również ćwiczyć matematykę.

Recenzja gry:


>> SPRAWDŹ CENĘ.


Królewny mają za zadanie uratować książęta. Potrzebują do tego pomocników. W zależności od ilości graczy, musimy uratować czterech, trzech albo dwóch książąt. W tym miejscu gorącą zachęcam do obejrzenia filmu, bo tam bardzo dokładnie pokazuję przebieg gry, ratowanie i omawiam wszystkie karty specjalne.


Jak grać w grę?

Na początku losujemy z pudełka (z zamkniętymi oczami) jednego rycerza - każdy ma niepowtarzalną zdolność, która wprowadzi nam do gry pewne ułatwienie. Karty czerwono-pomarańczowe tasujemy i tworzymy z nich zakryty stos, odkrywając jedną obok by rozpocząć tym stos odrzuconych. Wokół kart rozkładamy zakrytych pomocników, a wokół nich odkryte karty książąt.


Za pomocą kości losujemy, ile kart z zakrytego stosu możemy wziąć - z kart tych będziemy tworzyć swoje królestwo. Może ono liczyć maksymalnie pięć kart (sześć jeśli trafił nam się rycerz z taką zdolnością), więc nadmiarowe będziemy musieli odrzucać.


Karty specjalne pozwalają nam przeglądać stos kart odrzuconych i wziąć z niego dowolną numeryczną kartę, pozwalają nam zamieniać karty z innymi graczami, a wierzba spowoduje że wszystkie królewny w naszym królestwie zasną... Obudzić je można zagrywając dwie identyczne karty (lub gdy wylosujemy na kości smoka, zamieniamy się rycerzami i możemy obudzić jedną królewnę). Karta z dzikim skrzatem ma cztery różne możliwości, które losujemy również kostką - karty, które mają znak błyskawicy, zagrywamy natychmiastowo po ich odkryciu ze stosu.


Runda w grze Śpiące Królewny 2 wygląda tak:
Rzucamy kością, bierzemy odpowiednią ilość kart - zagrywamy od razu te z błyskawicą, a następnie sprawdzamy czy możemy utworzyć równanie (dodawanie, odejmowanie, mnożenie lub dzielenie) by wziąć ze środka kartę pomocnika, albo gdy mamy śpiące królewny to czy możemy je obudzić. Jeżeli mamy królewnę i pomocnika z tym samym znaczkiem, odrzucamy ich karty na stos odrzuconych i ratujemy księcia! Na końcu odrzucamy nadmiarową ilość kart tak, by zostało nam ich pięć w królestwie (sześć z zielonym rycerzem).


Śpiące Królewny 2: Na ratunek! to przepiękna gra karciana, która pozwala dzieciom ćwiczyć matematykę. Przeznaczona jest dla grupy wiekowej 8+ ale nie tylko dzieciom przyniesie satysfakcję z rozgrywki. Pierwszą część też mamy, wiele lat temu pisałam o niej TU :)








---
Recenzja w ramach współpracy z wydawnictwem Rebel.
Linki do Ceneo są linkami afiliacyjnymi.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: