Smoczy Kryształ to rodzinna gra fantasy, przeznaczona dla dzieci w wieku od 7 lat i oczywiście dorosłych również! Gra zabierze nas do niezw...

Smoczy Kryształ: rodzinna gra fantasy

By | 09:00 Napisz komentarz
Smoczy Kryształ to rodzinna gra fantasy, przeznaczona dla dzieci w wieku od 7 lat i oczywiście dorosłych również! Gra zabierze nas do niezwykłego świata pełnego magii - będziemy walczyć z potworami (ale nie takimi strasznymi :)), brać udział w przygodach, zbierać kamienie szlachetne, by na koniec uzyskać smoczy kryształ.

Recenzja gry:


Bardzo zachęcam do obejrzenia filmu, który przygotowałam o grze - żadne słowa nie opiszą tak doskonale zasad, jak pokazanie ich w czasie rzeczywistym :)

W zestawie jest plansza, trzy rodzaje kart (potworów, artefaktów, przygody), pionki magów i wojowniczek, żetony kamieni szlachetnych, paski zdolności każdego gracza, żółte żetony punktów zdolności i dwie kości.


Aby wygrać grę, trzeba spełnić wszystkie warunki równocześnie:
- dotrzeć do Drakoni
- pokonać kilka potworów (ich ilość jest różna w zależności czy gramy w krótszą czy dłuższą wersję)
- mieć ze sobą kartę podróży lub artefaktu
- zebrać różne kamienie szlachetne (również w zależności od wersji, dwa albo trzy)


Przed rozpoczęciem gry możemy podnieść naszemu bohaterowi wybraną zdolność (siłę, umysł lub magię) o jeden lub dwa punkty, a aby to zrobić rzucamy kością. Wartości te są istotne podczas walk z potworami.


Warto zbierać również karty artefaktów i przygód, gdyż niektóre z nich pozwolą nam podnosić nasze zdolności na najbliższą walkę, lub też pokonać potwora bez walki. A co, jeśli nie uda nam się pokonać potwora? Odkładamy jego kartę na spód stosu zielonych kart i gramy dalej.


Poruszamy się po planszy w dowolnym kierunku, możemy korzystać z teleportów gdy się na nich zatrzymamy, które przeniosą nas w inny obszar. W niektórych miejscach znajdują się magiczne rzeki, które mogą nas przenieść na drugi brzeg - ale nie trzeba z tego korzystać, jeśli nie jest nam to na rękę. Poza polami kamieni szlachetnych i kolorowych odpowiadającym kartom - po minięciu takiego pola wyciągamy kartę, są też karty ambasador królestw - jeżeli stanę lub minę moją ambasadę, zyskuję dodatkowy rzut kostką. Ale jeśli przejdę przez obcą ambasadę, w następnej rundzie od ilości wylosowanych oczek na kostce, odejmują dwa.


W zależności od tego, jaki wariant gry Smoczy Kryształ obraliście, rozgrywka może trwać nawet do godziny. Nie jest to jednak gra, w której będziecie wyczekiwać końca - jeśli dacie się wciągnąć tej przygodzie, temu klimatowi i tej magii, ani się obejrzycie a któryś z graczy dotrze do Drakoni i zapragniecie rewanżu!



----
Recenzja przy współpracy z Edgard Games.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: